3 Mart 2014 Pazartesi

At ile Eşek (Çocuk Masalı)

At ile Eşek




Bir köyde çok fakir bir çiftçi yaşarmış. Sabahtan akşama kadar eşiyle birlikte tarlada çalışırmış. Köylünün bir komsusu varmış. O ise çok zenginmiş. Kendisi yarış atları yetiştirirmiş.

Bir akşam fakir köylünün eşeği ve zengin köylünün atlarından en güzeli aynı otlakta otlarken konuşurlarmış. Zenginin atı kendini övmeye başlamış:

—Benim sahibim bana gözü gibi bakıyor. Bana en güzel yemekleri veriyor. Beni çok seviyor.

Fakir köylünün eşeği boynu bükük kalmış. Çok üzülmüş. Çünkü onun sahibi güzel yemeklerle onu beslemiyormuş. Akşam hava karardığında eşek evden kaçmış. Sabah olunca fakir köylü eşeğinin evde olmadığını görünce çok üzülmüş. Onu aramaya koyulmuş. Aramış, aramış, bütün tarlaları karış karış aramış. Sonunda ormana kadar gitmiş. Ormanın derinliklerine girdiğinde, eşeğini görmüş ve çok sevinmiş. Koşmuş eşeğine sarılmış. Başlamış ağlamaya:

—Sakın bir daha beni bırakma. Sabah seni göremeyince çok üzüldüm.-demiş fakir çiftçi.

Eşeği de sahibini görünce çok sevinmiş. Birlikte eve dönüş yolunu tutmuşlar. Yolda eşek zengin komşunun atını görmüş. Her tarafı kan içinde. Ayağı topal topal koşmaya çalışıyormuş. Eşek ona sormuş:

—At kardeş sana ne oldu böyle?

—Hiç sorma eşek kardeş. Benim sahibim beni bu hale getirdi. Yarışa gittik. Yarışı kazanamadığım için beni dövdü.-demiş at.

Eşek atı görünce, at için çok üzülmüş. Ama sahibi onu en güzel yemeklerle beslemese de, onu çok sevdiğini öğrendiği için çok mutlu olmuş. Anlamış ki, sahibi de onu en güzel yemeklerle beslemek istediğini, ama fakir olduğu için elinden bu kadarının geldiğini.

Bundan sonra eşek artık hiç evden kaçmamış. Sahibine daha da özverili yardım etmeye başlamış. Mutlu mesut beraber yaşamışlar.




Nesrin Köseoğlu/ Pıtırlı

0 yorum:

Yorum Gönder

 

My Graphic World Copyright ©Design by nesrin013